Saavuin tanne skotlannin korkeimman vuoren liepeille eilen. Maisemat ovat hienot, vaikka sadepilvet peittivatkin korkeimmat huiput nakyvista. Tanaan olisi tarkoitus kavella noin 10 km lenkki tossa hostellin takana olevalla Lehma-kukkulalla ja sen ymparistossa.
Taytyy sanoa, ettei tama matka ole sujunut ihan yhta kitkattomasti, kuin kaksi kuukauttani Australiassa ja Uudessa-Seelannissa... Edinburghista lahdettyani sain flunssan. Karsin pari paivaa kurkkukivusta. Sita seurasi arsyttava kuiva yska, joka piti minut ja varmasti huonetoverinikin hereilla pari yota. Sitten kuiva yska muuttui, kun nuha paasi valloilleen. Nyt yskin limaa. Ja juuri kun eilen ajattelin, etta nyt alkaa tuntua paremmalle, sain nukuttua suht hyvin edellisen yon, niin eikohan silmatulehdus iske! Mita seuraavaksi?? No kaikki tamahan on pienta. En ole ollut todella sairas, ehka vain hiukan vasyneempi kuin tavallisesti, joten ei ole tarvinnut maata paivaakaan hostellihuoneessa sairastaen. Ja tulehtuneeseen silmaankin sai napparasti apteekista ilman reseptia antibioottitippoja. Eikohan se silla lahde!
Harmillista tassa on, etten uskalla/voi pistaa piilareita silmiin ainakaan tanaan. Ja olen lahdossa tuolle kukkulalle, josta olis ainakin periaatteessa hiemot nakymat. Pitanee siis vaan rapsia paljon kuvia, jotta sitten jalkikateen edes nakee milta siella naytti ja mita nakyi... Saa muuten vaikuttaa loistavalle! aurinko paistaa ja on suht lamminta.
Huomenna matkusta Isle of Skyelle. Pitaakin tassa ostaa bussilippu. Olis ollut hieno matkustaa sinne hoyryjunalla ja lautalla, mutta bussi yhteydet Skyella lautalta siihen pikku kylaan jossa hostellini sijaitsee olivat aivan liian monimutkaiset. Ilman matkatavaroita ehka, niiden kanssa ei. Sita hoyryjunaa muuten ja osaa sen radasta on kaytetty Potter-filmeissa.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment