Monday, June 22, 2009

Glasgow 22.6.

Taalla suurkaupungin huminassa sita nyt ollaan. Ennakkoon olin kuullut kovasti parjausta Glasgowsta, mutta nyt kun itse olen taalla, niin ei tama hassumpi paikka ole. Eika laheskaan niin ruma, kuin minun on annettu ymmartaa. Ehka suomalaiseen kaupunkiarkkitehtuuriin tottuneena uudempikaan rakennuskanta ei saikayta aivan samalla tapaa kuin joitain herkkanahkaisempia. Mutta taytyy myontaa, etta pidan enemman Edinburghista.

Kesa on vihdoin saapunut Skotlantiin, on vallan teepaitakeli vaikka pilvista onkin. Huomiseksi on vielapa luvattu aurinkoa, joten ajattelin etsia kivoja puistoalueita esim Clyde-joen varrelta, ja nauttia ulkoilmasta. Tanaan kavaisin Modernin taiteen museossa ja olen kaveleskellyt ympariinsa (suurimman osan ajasta puolittain etsimassa tata internetkahvilaa, jonka sitten vihdoin paikansin. Olin ohittanut taman jos useamman kerran huomaamattani.) No ei se mitaan onpahan tullut tallattua naita kaupungin katuja sitten hiukkasen. Kavaisin myos hiukan katsastamassa olisiko mitaan kivaa ostettavaa kaupoissa, mutta toistaiseksi ei mitaan tarttunut mikaan.

Paikka jossa taalla asustan on vallan ok. Oma huone on kiva (mulla on jopa tv!), mutta on kylla kiva palata "ihmisten pariin" viela Edinburghissa. Matka alkaa vahitellen lahestya loppua. Tuntuu kuin olisin ollut matkalla jo vaikka kuinka kauan ja voisin jatkaa viela vaikka kuinka pitkaan...

Valitettavasti taalla ei ole ilmeisesti kuvien latausmahdollisuutta, joten joudutte odottamaan paluutani Edinburghiin.

No comments:

Post a Comment