Saturday, June 6, 2009

Aurinkoinen ja kylma Edinburgh 6.6.

Nyt on sitten tullut pyorittya taalla kaupungilla sen verran, etta ilman karttaakaan en hevilla eksy.

Vietin eilisen oikeastaan paamaarattomasti haahuillen ja tutustuen Edinburghin linnaan. Siella vierahti useampi tunti. Paljon mielenkiintoista nahtavaa ja upeat maisemat. Olin aivan kuollut illalla edellisten lyhyehkojen younien takia. Tanaan onkin sitten ollut paljon pirteampi olo. Kavin Calton Hillilla tutustumassa Skottien kansallismonumenttiin ja ihastelemassa maisemia. Olin aivan totaalisen jaassa. Aurinko on edelleen paistellut aina pilvien lomasta, mutta ilma on ollut turhankin kylma. Ajatuksenani oli, etta olisin kivunnut myos Arthur's Seatille, mutta kylma sai pyortamaan paatoksen. Sen sijaan tutustuin kansalliseen taidemuseoon. Taytyy sanoa, etta vaikka siella oli lukuisten mestarien toita, jotenkin nuo impressionistit vaikuttivat minuun eniten.

Kuvia ette saa viela, silla unohdin piuhan huoneeseeni, enka viitsi keskeyttaa puolen tunnin sessiotani hakeakseni sita.

Eilen kavin varaamassa itselleni huomiselle kiertoajelun Rosslyn-kappelille & Skotlannin etelaisille rajamaille. En viitsinyt varata mitaan reissua ylamaille, kun olen siis maanantaina siirtymassa Invernessiin. Hostelli on varattu ja bussi lippu pitais nyt osataa. Netista asken katsoin et 4 £ pitais irrota. Pitaa tassa kohta tehda se varaus. Ei ole pahan hintaista.

Nyt on pakko lopetella, jotta ehdin varata sen halvan bussilipun.

No comments:

Post a Comment