Monday, June 8, 2009

8.6. Kiertoajelu ja Arthur's seat






Eilen sitten kavin kiertoajelulla Skotlannin etelaisilla rajamailla. Ihan kauniita maisemia, mutta ensimmainen todellinen wow-kokemus tuli kylla Rosslyn Chappelissa. Se on todella vaikuttava, vaikka olikin kattoremontin takia puoliksi rakennustelineiden peitossa. Harmi, ettei sisalla saanut valokuvata. Ette siis saa valokuvia sisatiloista. Toinen hieno kokemus oli, kun kiipesin Arthu's seatille. Se on tossa lahella oleva kukkula. Korkeus on 250 m, ja nousu valilla aika jyrkkaa. Onneksi alas sitten paasi loivenmaakin kautta. Muuten olis mennyt seuraavakin yo sielta alas kivutessa. Korkeanpaikan kammokin yritti iskea, valilla, mutta maisemat olivat ehdotomasti vaivan ja paniikin arvoiset!

Ilta vierahti oikein leppoisasti keittiossa istuskellessa ja jutellessa parin hostelliasukin kanssa viinilasillisen aaressa. Tapasin oikein hupaisan Venezuelalaistyton, mukavan sveitsilaistyton ja brittimiehen, joka oli matkustellut ympari maailmaa suurimman osan elamastaan. Keskustelut olivat todella mielenkiintoisia.

No comments:

Post a Comment